A kutatócsoport munkájának fő célkitűzése a hagyományosan a készségtanuláshoz kapcsolt, úgynevezett frontostriatális idegrendszeri hálózatok szerepének vizsgálata a nem készségszerű tanulás és emlékezési mechanizmusokban. Az alapkutatási kérdés tehát a tanulás és emlékezés egy lehetséges új kognitív és idegrendszeri szintű magyarázókeretének kidolgozása és kutatási adatokkal történő alátámasztása. Ugyanakkor erre az alapkutatási főprogramra számos alkalmazott kutatási alprojekt épül. Többek között a kutatási projekt fontos célkitűzése olyan új rehabilitációs programok kidolgozása, amelyek a legújabb emlékezetkutatási adatokra támaszkodva áttörést eredményezhetnek számos neurológiai (pl. Parkinson-kór, Alzheimer-kór, különféle demenciák) és különféle pszichiátriai rendellenesség (pl. Szkizofrénia, Kényszerbetegség) esetében jelentkező tanulási és emlékezeti zavarok sikeres rehabilitációjában. Az alapkutatási főprogramra épülő másik lényeges alkalmazott kutatási projekt az emlékezeti előhívásra, tesztre épülő új oktatási formák, programok kidolgozása. Ez utóbbi projekt eredményei új, hosszú távon sikeres tudásszerzést biztosító oktatási programoknak jelenthetik az alapját.
Pályázatok
2017-1.2.1.-NKP-2017-00002 – Nemzeti Agykutatási Program (NAP 2.0): A frontostriatális rendszer szerepe a hosszútávú tanulásban és kognitív zavarokban
NKFI K124094: Előhívás-alapú tanulás, mint készséggé váló deklaratív folyamat
Együttműködések
Kéri Szabolcs, BME Kognitív Tudományi Tanszék; Nyírő Gyula Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézet
Kovács Gyula, Institute of Psychology, Friedrich Schiller University Jena, Jena, Germany