Elérhetőségek
Telefonszám: +36 1 382 6822
Email: lakatos.krisztina@ttk.hu
Intézet: Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet
Csoport: Hang- és Beszédészlelési Kutatócsoport
Iroda: D4.12B
Önéletrajz
Szakmai tapasztalat
2008- MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet, tud. főmunkatárs
2006-2008 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI) tud. munkatárs
2003-2006 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI)OTKA posztdoktor
2001-2003 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI) tud. segédmunkatárs
1998-2001 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI), fiatal kutató
Tanulmányok
2003 Ph.D. fokozat, ELTE TTK
1995-1998 Eötvös Loránd Tudományegyetem TTK, Biológiai Doktori Iskola, Etológia alprogram
1989-1995 Eötvös Loránd Tudományegyetem TTK, biológus szak, okleveles biológus
Szakmai továbbképzés
1995 Bayley Scales of Infant Development (BSID II)
2003 AMBIANCE kódrendszer megbízható alkalmazása
Külföldi tanulmányutak
2000 3 hónap, British Chevening ösztöndíj, Sub-Department of Animal Behaviour, University of Cambridge (Nagy-Britannia)
1999 1 hónap, Oxford University Hospitality Scheme, Christ Church College, Oxford University (Nagy-Britannia)
1993-1994 TEMPUS ösztöndíj, pszichológia és etológia képzés, University of Reading, Reading (Nagy-Britannia)
Pályázatok témavezetése
2014-2017 OTKA K 108882, Csecsemőkortól serdülőkorig: epigenetikai változások a társas-érzelmi környezet hatására
2005-2008 OTKA F049227 „A gyermekkori viselkedés zavarainak kapcsolata a monoaminerg neurotranszmisszió genetikai változatosságával
2003-2006 OTKA D45940 „Genetikai rizikó és szülői gondozás a dezorganizált kötődés hátterében”
1999-2000 OTKA F 030075, „A csecsemőkori temperamentum és a D4 dopamin receptor (D4DR) genotípus lehetséges összefüggéseinek vizsgálata”
Ösztöndíjak, díjak
Szakmai tapasztalat
Ideje, beosztás 2008- MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet, tud. főmunkatárs
2006-2008 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI) tud. munkatárs
2003-2006 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI)OTKA posztdoktor
2001-2003 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI) tud. segédmunkatárs
1998-2001 MTA Pszichológiai Kutatóintézet, (jelenleg MTA TTK KPI), fiatal kutató
Tanulmányok
2003 Ph.D. fokozat, ELTE TTK
1995-1998 Eötvös Loránd Tudományegyetem TTK, Biológiai Doktori Iskola, Etológia alprogram
1989-1995 Eötvös Loránd Tudományegyetem TTK, biológus szak, okleveles biológus
Szakmai továbbképzés
1995 Bayley Scales of Infant Development (BSID II)
2003 AMBIANCE kódrendszer megbízható alkalmazása
Külföldi tanulmányutak
2000 3 hónap, British Chevening ösztöndíj, Sub-Department of Animal Behaviour, University of Cambridge (Nagy-Britannia)
1999 1 hónap, Oxford University Hospitality Scheme, Christ Church College, Oxford University (Nagy-Britannia)
1993-1994 TEMPUS ösztöndíj, pszichológia és etológia képzés, University of Reading, Reading (Nagy-Britannia)
Pályázatok témavezetése
2014-2017 OTKA K 108882, Csecsemőkortól serdülőkorig: epigenetikai változások a társas-érzelmi környezet hatására
2005-2008 OTKA F049227 „A gyermekkori viselkedés zavarainak kapcsolata a monoaminerg neurotranszmisszió genetikai változatosságával
2003-2006 OTKA D45940 „Genetikai rizikó és szülői gondozás a dezorganizált kötődés hátterében”
1999-2000 OTKA F 030075, „A csecsemőkori temperamentum és a D4 dopamin receptor (D4DR) genotípus lehetséges összefüggéseinek vizsgálata”
Ösztöndíjak, díjak
2003-2006 OTKA posztdoktori ösztöndíj
2005 Elismerő oklevél, MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíj Kuratóriuma
2002 MTA Akadémiai Ifjúsági Díj
2001-2003 Bolyai János kutatási ösztöndíj
Oktatási tevékenység
1996-1999 viselkedésgenetika kurzus az ELTE BTK angol nyelvű pszichológus képzésének keretében (ELUP)
2004-2005 viselkedésgenetika (angol nyelven), University of Erlangen-Nurnberg, Németország
2009- pszichológus doktorandusz hallgatók témavezetése, szakdolgozati témavezetés, műhelymunkák
2015- viselkedésgenetika kurzus az ELTE PPK pszichológus mesterképzésének keretében
Kutatási témák
A kötődés hátterében álló genetikai és epigenetikai faktorok, azok környezeti tényezőkkel mutatott interakciója; atipikus anyai viselkedés vizsgálata; csecsemő- és gyermekkori temperamentum fejlődése, korrelátumai; érzelemszabályozás és hormonális korrelátumai; serdülőkor; prefrontális funkciók mérése.